Cum să te menții în formă de acasă, pe timp de pandemie?

Anul trecut, în martie, modul nostru de viață s-a schimbat radical în momentul în care s-a declarat starea de urgență. Statul în casă a devenit o obișnuință, stăm acasă ca să ne protejăm, stăm acasă ca să îi protejăm pe ceilalți mai vulnerabili, unii dintre noi lucrăm de acasă. Numărul de ore pretrecute în poziții incomode, în fața calculatorului, telefonului, tabletei a crescut remarcabil, iar efectele asupra organismului se simt, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Pandemia a redus numărul de activități sportive pe care le practicăm, dar asta nu trebuie să fie o piedică. Articulațiile, oasele și mușchii tăi au nevoie de exercițiu pentru a se menține sănătoase.


Exercițiul regulat vă menține intacte și abilitățile mentale, cum ar fi gândirea critică, învățarea și abilitatea de concentrare. În plus, implicarea în activitate fizică, cum ar fi practicarea sportului, poate ajuta la prevenirea dezvoltării anumitor tulburări cognitive și neurologice, precum Alzheimer și tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atenție (ADHD). Exercițiile fizice ne reduc nivelul hormonilor de stres, stimulând simultan producția de endorfine. Acest lucru este echivalent cu ecuația perfectă pentru reducerea stresului și țimerea depresiei departe de noi, precum și motivul perfect pentru a revizita sportul preferat. Ați observat vreodată cât de ușor este să adormiți după un antrenament bun sau joc sportiv? Asta pentru că activitatea fizică zilnică te obosește, te ajută să adormi mai repede și îți adâncește și somnul. Atâta timp cât nu practici sporturi prea aproape de culcare (ceea ce te poate ține treaz și energizat), este cu siguranță o modalitate bună de a-ți îmbunătăți calitatea somnului.

Dacă asta nu te motivează destul, nu uita că în anul care vine sunt șanse mari ca restricțiile să fie mai puțin severe, iar vara urmează să mergi la mare, la ștrand, la piscină sau poate vizitezi un lac. Poți să îți pregătești corpul, încă din iarnă. Arde caloriile în plus și tonifiază-ți corpul.

Ganterele

Antrenamentele pentru rezistență sunt vitale pentru o stare de sănătate și fitness optimă, iar folosirea ganterelor, se observă că, printre altele, îmbunătățește echilibrul, gestionează glicemiei, somnul, sănătatea țesuturilor cardiace, rata metabolică și compoziția corpului. Ganterele sunt excelente pentru antrenamentul de forță, în special pentru încărcarea sistemului osos și pentru a îmbunătăți densitatea osoasă. De asemenea, provoacă sistemul muscular să îmbunătățească masa, metabolismul și, în cele din urmă, să funcționeze. Un alt beneficiu al utilizării ganterelor în antrenamentele de forță: antrenament unilateral. Exercițiile cu gantere ajută la echilibrarea forței, deoarece oferă o sarcină egală ambelor părți ale corpului. Ganterele pot fi rezistența externă ideală atunci când faci exerciții pentru anumite grupe musculare – cum ar fi bicepsul în brațe și sunt la fel de utile pentru mișcări în care sunt utilizați simultan mai mulți grupuri musculare.

Benzile elastice

Benzile de exerciții sunt compacte, ușoare și pot fi utilizate în casă, biroul sau camera de hotel. Acestea sunt adesea folosite în timpul sesiunilor de reabilitare fizică, deoarece permit terapeutului să ofere diferite niveluri de rezistență într-o varietate de posturi și mișcări care pot fi modificate pentru a se potrivi nevoilor dvs. specifice. Pe de altă parte, puteți efectua doar o cantitate limitată de mișcări cu greutăți libere. Benzile oferă rezistență la aproape orice mișcare și pot fi deosebit de utile pentru sportivi. De exemplu, jucătorii de baseball pot adăuga forță mișcării lor de aruncare, iar jucătorii de tenis își pot întări loviturile cu ajutorul unei astfel de bandă.

Toate aparatele, echipamentele sportive de care ai nevoie, la cele mai mici prețuri sunt disponibile la Decathlon. Click pentru a vedea oferta.

Ești în căutarea unei cărți?

Avem o nouă recenzie. Află detalii despre „Cine nu e gata” de Iulia Nani. Găsești și un interviu interesant cu autorul. Te așteptăm 😊