Recenzie Ana și cele 1906 povești de Iulia Negroiu

Tip copertăBroșată
Data aparițieiNoiembrie 2021
ColecțieLiteratură pentru copii
Format: 230 x 150 x 11 mm
ISBN9786060094760

Despre carte:

Și oamenii, și locurile se pot schimba. Ba chiar orașele își schimbă, cu totul, înfățișarea. Împreună cu oamenii, cu casele, cu străzile – dispar pălăriile, se rătăcesc trăsurile, se topesc grădinile. Rămân în urmă amintirile și poveștile. Povestea noastră se naște din amintirile despre un București de început de veac douăzeci. Despre un timp cu viață mai tihnită, despre după-amiezi fierbinți și conversații de bonton printre cărți și tabieturi cu aromă de șerbet. Și, mai cu seamă, despre aventurile unei fetițe, Ana, care prinde a descoperi lumea așa cum i se înfățișa în vremea Expoziției Mondiale din capitala anului 1906: cu pregătiri febrile, cu așteptări, cu întrebări, cu uimiri șoptite: Ia te uită, un automobil! Haideți să descoperim împreună farmecul întâmplărilor prin care trece Ana. Printre strigătele vânzătorilor ambulanți și ale chivuțelor care te îmbie la flori proaspete, Bucureștii încă trăiesc, încă mai sunt acolo: în amintiri și-n povești. Aflați-le și voi!

Ana Demetriade este o fetiță carismatică, pofiticioasă și adorabilă care locuiește în București pe strada Salcâmilor împreună cu familia ei iubitoare care încearcă să-i satisfacă capriciile specifice vârstei. În cartea de debut al autoarei, Ana și cele 1906 povești, urmărim parcursul fetei, acasă, la școală și prin oraș alături de colegii și familia ei. Mi-a plăcut foarte mult atmosfera din București, iar dacă locuiți în capitală sau ați vizitat, recunoașterea locurilor prin care trece Ana este o adevărată plăcere. Orașul descris e luminos, înflorit, cu un aer de entuziasm din cauza evenimentului ce urmează să se desfășoare.

În urmă cu peste un secol, în anul 1906 la data de 6 iunie, la București se inaugura Expoziția Generală Română, fiind un prilej de a sărbători 25 de ani de la urcarea pe tron a lui Carol I, 40 de ani de la proclamarea Regatului României și 1800 de ani de la cucerirea Daciei de către Împăratul roman Traian. Bineînțeles, această expoziție devine un eveniment foarte important, o parte a istoriei noastre, iar Ana se află în mijlocul pregătirilor și chiar primește un rol în ceremonia de inaugurare: înmânarea buchetului de flori prințesei Maria, fata cuplului regal format din Carol și Elisabeta, atunci când aceștia vor la școala în care Maria învață.

Dacă dorești să faci o călătorie în timp și să întâlnești niște personaje autentice printr-o poveste plasată în jurul unor evenimente reale, istorice, Ana și cele 1906 povești te va impresiona prin detalii, calitatea ilustrațiilor, a poveștii și energia pozitivă emanată de aceasta. Însă cititorul căruia i-aș recomanda-o în mod expres este un băiat sau o fată care poate descoperi astfel plăcerea lecturii într-o lume dominată de ecrane, o lume în care ne orientăm doar spre viitor și uităm de trecut. Consider că este perfectă pentru fiul, fiica, nepoții dumneavoastră, pentru că lecturile școlare rareori ajung să fie pe gustul celor mici.

Dacă dorești mai multe detalii, poți verifica și paginile de Instagram și Facebook ale cărții.

Comandă cartea de aici:

Libris.roElefant.ro
Emag.roCărturești.ro
LibrăriaDelfin.roLibrăriaAramis.ro

Interviu cu Iulia Negroiu

• Ne puteți spune câteva cuvinte despre dvs. și cartea Ana și cele 1906 povești?

Numele meu este Iulia Negroiu, m-am născut în Ploieşti, în anul 1971. Am absolvit Facultatea de Drept în anul 1995 şi Institutul Național al Magistraturii. La terminarea facultății am devenit procuror, iar din anul 1998 sunt avocat, membru al Baroului Bucureşti.În cursul anului trecut am publicat la Editura Aramis un volum de povestiri pentru copii –Ana şi cele 1906 povești. Acțiunea începe în Bucureşti, în vara anului 1906, cu câteva zile înaintea deschiderii Expoziției Naționale, unul dintre cele mai importante evenimente din timpul domniei lui Carol I. Personajele se mişcă pe străzile oraşului aflat la început de secol, se întâlnesc cu oamenii acelor vremuri, trec prin împrejurări care s-au petrecut atunci în Regat.

• De unde v-ați documentat sau inspirat pentru a reda atmosfera din 1906?

Trebuie să mărturisesc faptul că această etapă, cea de documentare, a fost una foarte importantă pentru mine. Am avut mult noroc, pentru că am avut acces la câteva ziare, la publicații ce relatau atmosfera acelor zile. Multe informații au venit dintr-un anuar din 1906 din care am reuşit să desprind o parte din personajele si faptele timpului.

• V-ar plăcea să apară un film despre Ana?

Interesantă întrebare. E greu să răspunzi “nu “unei asemenea provocări. Cred că, în primul rând, m-ar bucura să văd recreată atmosfera începutului de secol.

• Nu prea mai citim în România, conform ultimelor studii. Cum credeți că am putea schimba asta?

Vă voi povesti cum am procedat eu cu fetița mea. Ana a fost de la bun început înconjurată de cărți, am mers împreună la târgurile de carte, s-a înscris în cluburi de lectură. A avut libertatea de a își crea propria ei bibliotecă, a văzut că adulții citesc în preajma ei. Un alt mare noroc a fost că a avut câțiva profesori care, cu mult tact, au știut să o apropie și mai mult de bucuria de a citi.

• Comparând cele două perioade, prezentul și Bucureștiul anului 1906, dacă ați putea alege, unde ați prefera să trăiți?

Mi-ar plăcea să trăiesc măcar puțin ambianța acelui București târziu.

• Ce dificultăți ați întâmpinat în procesul de scriere-publicare?

Pe mine m-a ajutat să scriu această poveste, am făcut-o cu plăcere, am făcut-o cu toată inima, pentru Ana. În ce privește publicarea cârtii, am primit câteva oferte, una dintre ele fiind cea a Editurii Aramis. Am considerat extraordinară oportunitatea de a fi publicată de una dintre cele mai importante edituri de carte pentru copii.

Ne Vedem La Noapte. Obsesia

Am pregătit o recenzie interesantă și în un interviu cu autorul. Ești curios?