Recenzie Lumea prin ochelarii tăi de Costică Ciocan

Lumea prin ochelarii tăi este o colecție de poezii de actualitate care surprind realitatea de zi cu zi din viața fiecăruia dintre noi. Poeziile te învață să observi, să analizezi, să simți și să trăiești ceea ce se întâmplă în jurul tău, pentru a nu rămâne un pasager în propria viață, mergând orb și surd prin anii trecători. Prin preferința pentru vers liber, fără măsură, rimă sau ritm, mesajul poetic se transmite direct și sincer fără a fi alterat de rigorile prozodice cu care am fost învățați în copilărie.

Orașul gri și trist, blocurile care te adâncesc în monotonie, traiul greu și uneori nefast, dragostea și obstacolele din relație, dorul pentru cei dragi care nu sunt lângă noi, pandemia și efectele sale dezumanizante, moartea, timpul, natura, sunt doar câteva dintre temele abordate în cele cincizeci și șase de poezii din volumul de debut al autorului. Acestea nu amintesc vremuri îndepărtate, nici nu anticipează viitorul, ci reprezintă prezentul observabil, cu elementele sale bune și rele.

Ceea ce este frumos în Lumea prin ochelarii tăi, este că oricare dintre cititorii care aleg să se aventureze printre versurile autentice se regăsește în cele descrise, se simte în spatele “ochelarilor” prin care lumea este descoperită și analizată. Locurile, personajele și timpul par familiare, apartamentul uneori neîncăpător al blocului, casa scării lipsită de intimitate, străzile din oraș, vecina în vârstă întrecută de evoluția tehnologiei, iubita care îți îmbracă hainele, așa că uneori uiți că realitatea despre care citești nu este viața ta.

Vă recomand această carte, chiar dacă poate sunteți mai sceptici când vine vorba de poezii, cum este și cazul meu, pentru că veți fi plăcut surprinși. Aflate la limita dintre lirică și proză, acestea au doza de realism necesară pentru a te face să te simți parte a poveștii, parte a eului liric și îți trezește la viață spiritul de observație.

Brățara de argint a Ecaterinei

Am pregătit o recenzie interesantă și în un interviu cu autoarea. Ești curios?