Numar pagini: 416
ISBN: 978-606-43-0282-3

O noua poveste din apocalipsa zombie Fata cu toate darurile
Oamenii de stiinta si militarii din statia Rosalind Franklin lucreaza cu disperare sa salveze lumea de pandemia ce ameninta sa distruga intreaga civilizatie.
Greaves, un baiat de cincisprezece ani, instabil emotional, eminent in stiintele naturii, dar marginalizat de adultii din statie, pare sa fi gasit leacul.
Dar, aflati in pragul colapsului, destabilizati de anxietatea si disperarea celor care stiu ca de ei depinde salvarea tuturor, oamenii nu iau intotdeauna cele mai bune decizii.
„O carte fascinanta, deopotriva o drama in plina claustrofobie, un thriller palpitant si o lunga calatorie printr-o lume apocaliptica. Băiatul de pe pod e scrisa neobisnuit de poetic, iar tensiunea creste cu fiecare pagina.“
Barnes and Noble

Recenzia cărții Băiatul de pe pod de M.R Carey

Întrebarea referitoare la șansele autorului de a reuși peformanța din Fata cu toate darurile a doua oară a primit răspuns. Nu m-am îndoit prea mult, pentru că Fata cu toate darurile a fost întâmpinată cu mult entuziasm de către cititori â. Având în vedere descrierea înfricoșător de vagă a editurii din SUA și noutatea întregii idei, m-am asigurat că îmi voi tempera așteptările în legătură romanul său prequel.

Din fericire, băiatul de pe pod a venit cu o intrigă interesantă. S-ar putea să nu fie la fel de proaspătă ca și primul, pur și simplu pentru că știm deja multe despre lumea sa acum, însa cartea are multe surprize în mânecă. Băiatul de pe pod este un fel de prequel pentru The Girl with All Gifts (Fata cu toate daurile), dar poate fi citit ca un stand-alone (recomand citirea în ordinea traducerii). Lumea a fost distrusă de viusul Cordyceps, transformând o mare parte a populației sale în “Înfometați” – un alt termen pentru zombies. Și totuși, omenirea încă mai are speranța că va găsi un remediu, trimițând oameni de știință și alte minți strălucite în sălbăticie pentru a vedea dacă pot aduna informații utile.

Povestea urmărește o astfel de expediție, alcătuită din oamenii de știință și soldații din Rosalind Franklin. Folosind un tanc/laborator/casă, protagoniștii se plimbă prin deșertul infestat de zombie, unde cândva era Marea Britanie. Printre personajele cheie se numără Dr. Samrina Khan, epidemiologul echipei și un băiat cu autism pe nume Stephen Greaves, care îi însoțește, ca asistent. Deși prezența lui Stephen este neortodoxă, niciunul dintre ceilalți oameni de știință nu pune la îndoială insistența doctorului Khan că tânărul este special sau că poate aduce un beneficiu neprevăzut misiunii lor. Șase soldați sunt însărcinați cu protejarea lui Rosie(tancul) și a încărcăturii sale prețioase de civili, echipamente științifice și probe biologice.

Acest prequel explorează multe aspecte care nu au fost atinse în cartea originală, iar cu amintirea declanșării epidemiei încă destul de proaspătă pe mințile oamenilor, există o diferență notabilă în atitudinile generale ale personajelor. Deși ar fi o exagerare să numim această carte *mai fericită*, starea de spirit este plină de speranță și de optimism măsurat, iar în ciuda ororilor pe care le-a văzut lumea, omenirea crede că se poate salva. Vehiculul blindat devine aproape un personaj în sine, simbolizând acea convingere.

Stresați de presiunea și importanța misiunii lor plus amenințarea zombie și junkers, echipa se străduiește să supraviețuiască și să atingă obiectivul. Dr. Samrina Khan și Stephen Greaves au parte de cea mai mare atenție, dar  celelalte zece personaje de la bordul lui Rosie au propriile povestiri personale ceea ce duce la schimbări interesante de dinamică. Suntem martori la prietenii complicate, dușmănii și detalii despre alianțe secrete și trădări.

Ținând cont de faptul că toate evenimentele din Fata cu toate darurile sunt încă nepetrecute, există și multe pe care lumea nu le cunoaște încă, astfel încât temerile echipajului tancului *Rosie* sunt de înțeles. Dacă ați citit prima carte, acesta este momentul în care misterul își pierde un pic de aderență. Finalul se simte și mai întunecat și mai tulburător, mai ales după ce aflăm că tot ceea ce știm despre această lume se bazează pe rezultatul acestui roman.