Titlu original: Fire and Blood

Editura: Nemira

Autor: George R.R. Martin

An apariție: 2019

Nr.Pagini: 744

Recenzia cărții Foc și sânge de George R.R. Martin ->

Într-un fel, Foc și sânge mi-a amintit de ce iubim seria atât de mult. Aceasta prezintă istoriile reginelor și regilor, despre care doar am auzit. Sunt eroi și tirani, nobili și nebuni, sunt personaje eclectice care au mai multe calități decât credeai. Ei sunt menționați în cărți, vag, dar și în ecranizare, unde nu sunt impersonați de un actor, ci doar amintiți.

Începând cu salvarea familiei Targaryen din timpul distrugerii Valyriei și cucerirea ulterioară din Westeros, adică victoria lui Aegon I și până la ascensiunea tânărului rege Aegon III pe tronul de fier din Westeros, 130 de ani mai târziu, George R.R. Martin acordă aceeași atenție fiecărui membru al familiei Targaryen . Aceștia împărtășesc o serie de caracteristici ce se transmit de-alungul generațiilor – în special brutalitatea, snobismul și dorința arzătoare de putere.

Singura altă lucrare de fantezie care este atât de ambițioasă este The Silmarillion. Bineînțeles, lumea lui Tolkien este mult mai dezvoltată, dar este important să realizăm că multe tărâmuri de fantezie nu sunt suficient de mari pentru a avea o astfel de platformă. Nu mă pot gândi la un alt scriitor de fantezie a cărui lume este atât de vastă încât o carte ca aceasta ar putea fi scrisă (și scrisă bine). Este o completare reușită a seriei A Song of Ice și Fire.

Cititorii se așteaptă la o carte similară celor din seria GoT, adică trădare, trădare, răutate, decepție și trădare din nou, însă nu este cazul. Evenimentele sunt extrase din texte vechi, documente, zvonuri și arhiva universului construit de George R.R. Martin și sunt relatate din perspectiva celui care deține acces la această arhivă, cronicarul Gyldayn

Printre altele, aceasta este cartea perfectă pentru fanii care vor să înțeleagă cu adevărat istoria lui Daenerys și cea a Casei Targaryen. Este ușor pentru telespectatori să vadă partea urâtă – singurii membri Targaryeni care apar sunt Regele Nebun, Viserys (care ar fi fost un alt rege nebun) și Daenerys, astfel că Foc și sânge prezintă ambele laturi ale acestora.

Descrierea cărții Foc și Sânge de George R.R.Martin ->

Cu sute de ani inainte de Urzeala Tronurilor, Casa Targaryen – singura familie de stapani ai dragonilor care supravietuieste decaderii Valyriei, se stabileste la Piatra Dragonului. Aceasta va fi povestea generatiilor de conducatori care, incepand cu legendarul Aegon Cuceritorul, se lupta pentru a pastra Tronul de Fier, pana la rebeliunea care aproape i-a distrus. Ce s-a intamplat, de fapt, la Dansul Dragonilor? Care au fost crimele oribile ale lui Maegor? Cum era Westeros cand dragonii faceau legea din ceruri? Cum era Valyria dupa dezastrul care a lovit-o? La acestea si multe alte intrebari raspunde cronica unui maester al Citadelei, completand istoria tulburatoare si pasionanta a Targaryenilor. Ilustratiile lui Doug Wheatley completeaza tabloul in doua parti a istoriei sangeroase a celei mai cunoscute dinastii din Westeros.