Produs publicat in 2018 de Nemira
Data aparitiei: Noiembrie 2018
Format: 130 x 200
Numar pagini: 456
ISBN: 978-606-43-0401-8

Recenzia cărții Frăția Corbilor de Maggie Stiefvater

În ciuda faptului că această carte dă de înțeles că este o poveste de dragoste, nu este așa. Povestea se învârte în jurul legendei lui Glendower și a relațiilor dintre membrii unui grup de prieteni. Deși titlul sugerează un personaj central masculin, acesta este o fată, Blue Sargent, cel mai tânăr membru al unei matriarhii colorate de psihici din Virginia.

Spre deosebire de alte eroine ale literaturii Young-Adult, care par să privească băieții cu apatie, amuzament sau dorință, Blue vede membrii de sex opus drept oponenți.Blue, în vârstă de 16 ani, niciodată nu a mai avut văzut morții. Pentru a putea face asta trebuie să posede a doua vedere, pe care Blue nu o are, spre dezamăgirea sa și a familiei sale.

Dar apoi, Blue întâlnește un spirit numit Gansey și, din acel moment, Blue se trezește într-un mister; un mister care îl determină pe Blue să se împrietenească cu Gansey și cu ceilalți trei prieteni apropiați ai acestuia, pentru a găsi adevărul despre un mit galez al regelui “adormit”: Glendower.

Comparativ cu restul cărților din genul YA, găsesc perspectiva a III-a din această carte plăcut revigorantă. Permite cititorului să privească în secvențe din viețile fiecărui personaj principal, astfel încât să poată înțelege gândurile unor personaje.

Deși intriga este încă interesantă, această carte nu este un mister plin de acțiune, ci un roman care este mai mult axat pe personaje decât pe firul narativ. Consider că ceea ce face ca această carte să fie diferită este unicitatea personajelor, în comparație cu colecția de stereotipuri pe care acum o vedem deseori în cărțile YA. De fapt, există o creștere foarte puternică în prietenia dintre Blue și “Raven Boys” (Gansey, Adam, Ronan și Noah).

Proza nu este prea înfloritoare, mi-a plăcut. Cred că Maggie Stiefvater poate scrie despre ceva simplu într-o manieră deosebită. Recunosc, nu știam dacă doresc să încep Frăția corbilor, dar îndoielile au dispărut rapid.

În ciuda îndoielilor mele, m-am bucurat foarte mult de acest roman. Cred că dacă vă plac personaje interesante și mistere, aceasta este o carte pe care probabil o să o agreați. Dar, dacă trăiți pentru romane de acțiune palpitante și distopice, puteți considera că acest roman este prea lent pentru voi.

Citește descrierea cărții Frăția Corbilor de Maggie Stiefvater

In fiecare an, in ajunul zilei Sfantului Marcu, Blue Sargent si mama ei clarvazatoare asista la trecerea spiritelor viitorilor morti in lumea cealalta. Blue nu ii vedea niciodata, cel putin nu pana in anul acela, cand un baiat iese din intuneric si ii vorbeste. Numele lui este Gansey, un elev bogat, care le are pe toate, de la Colegiul Aglionby. Alaturi de alti trei baieti din Fratia Corbilor, Gansey are o misiune si are nevoie de ajutor.
Blue a stiut dintotdeauna ca e sortita sa provoace moartea persoanei iubite. Si nu s-a gandit prea mult la asta pana nu s-a lasat prinsa in aventurile sinistre ale baietilor din Fratia Corbilor.