Autor: Matt Haig

Editura: Nemira

Numar de pagini: 336

Tip coperta: Broșată

An aparitie: 2019

Recenzia cărții Gânduri de pe o planetă nervoasă de Matt Haig

Matt Haig este unul dintre acei autori care te duce într-o călătorie personală și te ajută să înțelegi lecțiile pe care le-a învățat el pe parcurs. Această carte urmărește legătura dintre anxietate, stres și lumea noastră modernă. Nu este destinată doar tinerilor sau Generației Y, cum se spune. Această carte este destinată tuturor oamenilor care trăiesc pe această planetă nervoasă.

Am parcurs un drum lung când vine vorba despre discutarea sănătății mintale. Dacă în urmă cu câteva sute de ani, indivizii cu un comportament diferit erau legați cu lanțuri, închiși și supuși unor tratamente nu tocmai plăcute, astăzi se încearcă încurajarea oamenilor să își împărtășească suferința. După cum se subliniază în carte, cine ridică mâna sus și face un pas un față, nu ar trebui să fie socotit ca fiind curajos. Ar trebui să fie considerat normal.

Autorul se referă la lumea noastră ca la un sistem nervos global. Suntem conectați în mai multe moduri decât oricând datorită tehnologiei precum internetul, telefonul, rețelel de socializate. Cred că una dintre cele mai interesante idei ale acestei cărți a fost aceea că, deoarece am devenit atât de conectați la nivel global, am putea simți emoții colectiv prin acest mare sistem nervos. Simțim emoțiile grupului și aceste emoții devin ale noastre. Ne amintește de o perioadă în care ne-am primit veștile cu ziarul de dimineață și cu știrile de seară. Doar de două ori pe zi.

Matt Haig recunoaște cât de dificilă poate fi distanțarea de telefonul tău și își împărtășește propriile lupte. Cu toate acestea, el oferă sfaturi utile cu privire la modul de control al timpului pe rețelele de socializare, internet și lumea fără sfârșit ce se găsește în spatele ecranului. Datorită internetului, suntem mai bine informați ca niciodată, dar copleșiți de știri și povești, în special de informațiile despre viața altor oameni. Această carte nu atacă ferm tehnologia și nu o învinovățește de nefericirea noastră. Dimpotrivă, prezintă problemele cu care ne putem confrunta și ne oferă sfaturi despre crearea unui spațiu care să favorizeze pacea și să modeleze viața dorită.

Cu generozitate și înțelepciune, Haig le reamintește cititorilor printr-o carte de maximă actualitate că viața este suficient de grea, fără daunele pe care oamenii le provoacă zilnic și că un pic de auto-acceptare va servi la vindecarea multor boli moderne. Când ați terminat această carte călduroasă, care afirmă viața, este posibil să constatați că este o rețetă atrăgătoare pentru a începe să faceți față provocărilor lumii noastre hiperconectate.

Descrierea cărții Gânduri de pe o planetă nervoasă de Matt Haig

O continuare a bestsellerului Cateva motive sa iubesti viata

Cum traim pe o planeta care ne innebuneste?

Cum ramanem oameni intr-o lume tehnologica?

Cum sa fim fericiti cand anxietatea ne pandeste de peste tot?

Lumea in care traim se joaca cu mintile noastre.

Stresul si anxietatea sunt la ordinea zilei. O planeta nervoasa si grabita creeaza vieti nervoase si grabite. Suntem conectati unii la altii mai mult decat oricand, dar ne simtim extrem de singuri si ne facem griji pentru tot, de la politica pana la greutatea corporala.

Dupa ce a suferit de atacuri de panica, anxietate si depresie, Matt Haig s-a gandit mult la impactul pe care lumea exterioara il are asupra noastra. In Ganduri de pe o planeta nervoasa vorbeste despre fenomene generale ca inegalitatea sociala, retelele de socializare sau stiri si pana la obiceiurile noastre zilnice, modul in care dormim, in care facem miscare sau in care disociem intre minte si corp.

Matt Haig povesteste intr-un fel foarte personal ce il face pe el sa se simta fericit, uman si implinit in acest secol nelinistit.

„Matt Haig a scris ceva cu adevarat special – un manual pentru minte. O carte de self-help sensibila si adevarata, fara aforisme si alegorii vagi. Recomandata oricui schioapata putin, adica noua, tuturor.“
Adam Kay

„O carte provocatoare, care ne face sa ne gandim la cum putem trai in prezent. Haig scrie o minunata cronica empatica a vietii noastre cotidiene in epoca retelelor de socializare.“
Observer