Colectia Damen Tango
Traducator: Ionela Chirila
Format: 130×200
Numar pagini: 408
ISBN: 978-606-43-0437-7

Recenzia cărții Madame Picasso de Anne Girard

Povestea romantică dintre Pablo Picasso și muza misterioasă a perioadei sale cubiste timpurii, Eva Gouel, a inspirat câteva dintre lucrările mafiotului care contrazică convențiile, inclusiv Ma Jolie, și este acum subiectul acestui roman.

Povestea începe cu ca Eva să se grăbească cu Moulin Rouge să se angajeze pentru o slujbă de croitorie printr-o Parisă idealizată din 1911, un oraș cu “mori de vânt destul de mici și cu aleile ascunse în jurul lor, ascunzând sălile de dans și bordelurile acelui cartier spațiu comun cu podgorii, grădini și turme de ovine și caprine “. La clubul de noapte, Eva – o fată de origine poloneză descrisă alternativ ca o” sprite “sau” nimfă “, care vorbește” cu toată speranța că o fetiță cu ochii albaștri masivi ar putea convoca “- se întâlnește cu artiștii care au legături în lumea boemului din Paris, legături care o pun în picioare pe Picasso. Dupa prima lor incercare, in care Picasso ia in mod nevinovator virginitatea Evei, frumusetea ei “intoxica” pe marele artist, insa nu exista nici un semn in cartea mintii lui inovatoare sau a vederii artistice. Chiar și suspiciunea că Picasso ar fi avut o mână în furtul Moni Lisa de la Luvru este luată repede în relief, adăugând puțină culoare acestei portrete plictisitoare și dătătoare. Cititorii care așteaptă o fată cu un cercel de perlă vor fi dezamăgiți nu numai de proza ​​clișeului, ci de căldura copleșitoare dintre acești iubiți, ca să nu mai vorbim de loviturile previzibile cu care Girard trage viața interioară a Evei – o fată pentru care chiar și un zâmbet este un brazen act.

Un artist vizionar și muza lui merită un portret la fel de vizionar; în schimb, Girard oferă o pânză de cea mai subțire acuarelă.

Pablo Picasso este, fără îndoială, unul dintre cei mai mari artiști vreodată. Istoricii și teoreticienii de artă și-au poreclit lucrările de ani de zile și mulți au ajuns la concluzia că Picasso a fost puternic influențat de femei în viața sa. Madame Picasso luminează pe Eva Gouel, cea de-a doua amantă a lui Picasso și, cel mai probabil, cea mai mare muză.

Se știe foarte puțin despre Eva. Potrivit romanului, sa născut părinților polonezi și a crescut în suburbiile din Paris. Adesea, în sănătate fragilă, îi șochează pe părinții ei conservatori fugind în oraș pentru a se alătura marii fervoare artistice de la începutul secolului al XX-lea. Ea obține o poziție la faimosul Moulin Rouge și se poticnește pe orbita Picasso, o artistă virilă cu o amantă stabilită, care se numește Madame Picasso. Fără îndoială, Eva captează rapid artistul și, după mai multe luni de refuzare a sentimentelor lor, își întrerup relațiile de dragoste respective. Dar calea către iubirea adevărată nu este netedă; tragediile devastatoare și bolile care pun viața în pericol amenință să forțeze cuplul.

Girard este un scriitor capabil care a accesat scrisorile lui Eva către Gertrude Stein și Alice Toklas pentru a obține o mai bună apreciere asupra personajului ei. Eva vine ca un exces de sfințit în tot romanul, dar nu este atât de zahăr ca să-i deranjeze pe cititor. Cu toate acestea, utilizarea lui Girard a limbajului modern în tot romanul poate împrăștia unii cititori din complot. În ciuda acestei deficiențe, iubitorii de la Paris și istoria artei vor găsi Madame Picasso un aspect interesant într-o muză puțin cunoscută artistică.

Citește acum descrierea cărții Madamme Picasso de Anne Girard

Povestea nespusa a fermecatoarei femei care i-a furat inima celui mai mare artist al secolului XX. Cand se muta la Paris, Eva Gouel e plina de sperante si vise. Desi fara experienta, reuseste sa se angajeze costumiera la faimosul Moulin Rouge, unde il reintalneste pe Pablo Picasso, un artist in ascensiune. Genial si excentric, Pablo este fermecat irevocabil de Eva si ceea ce incepe ca o aventura complicata devine prima mare poveste de dragoste din viata lui. Romanul ne prezinta o eroina uimitoare si ne poarta din salonul lui Gertrude Stein si din indraznetul Moulin Rouge in atelierul si in inima unuia dintre cei mai enigmatici artisti ai secolului XX.