Maestrul Minciunii de Nicholas Searle

Autor: Nicholas Searle

Editura: Leda

Numar de pagini: 352

An aparitie: 2019

Recenzia cărții Maestrul Minciunii de Nicholas Searle

Maestrul Minciunii este un roman strălucit – un fel de poveste labirint. Drama începe cu întâlnirea aranjată dintre doi oameni în vârstă: Roy, un bărbat aflat în fața următoarei sale prăzi; și Betty, văduvă singură care a răspuns la reclama din ziar. Prima lor întâlnire merge bine, Roy mulțumit de selecția sa, gata pentru următoarea fază a planului său de a fugi cu încă o femeie naivă pentru a-și îmbogăți și mai mult buzunarele. Deși brutal în observațiile sale, Roy păstrează cu înțelepciune acele păreri pentru el însuși, ajustându-și bine comportamentul adecvat al unui bărbat mai în vârstă care caută tovărășie feminină. Înainte de a-și lua rămas bun, cuplul discută despre o altă întâlnire, iar Betty este condusă acasă de nepotul ei, Stephen, care a așteptat în afara pub-ului.

Motivele lui Betty când îl aduce pe Roy în casa ei rămân obscure, dar intențiile lui Roy nu sunt niciodată puse în discuție. Adevăratul său personaj este definit în capitolele care abordează istoria personală, subliniind cele mai semnificative evenimente și decizii din viața sa lungă. Strat după strat este dezbrăcat, evoluția unui om care nu are încredere în nimeni și nu profită de lipsa de vinovăție, lăsând fiecare întâlnire fără a privi înapoi. Istoric vorbind, este o călătorie completă și plină de evenimente. Ambii se află în ultimii ani ai vieții, dar sunt atât încântați, cât și atenți și perspicace, romanul desfășurându-se pentru aproape un secol.

La fel ca un dependent, Roy este determinat să dea o ultimă lovitură, tânjind după senzația de succes, de împlinire, încă o rotire a roții, un ultim triumf asupra mediocrității înainte de a ceda în fața cerințelor fizice ale unui corp îmbătrânit. În rolul gentlemanului cultivat, sofisticat, Searle își construiește meticulos protagonistul ca un șarlatan viclean, fermecător atunci când este necesar, crud și amenințător atunci când se confruntă cu obstacole.

Oscilând între un sociopat și un egoist viclean, personajul lui Searle este piesa de rezistență al cărții, Acesta este suspansul literar în cea mai bună varianta posibilă, construindu-se încet spre un deznodământ șocant. Maestrul Minciunii este un roman neașteptat, o poveste irezistibilă a suspansului destinată succesului și ecranizării, care înțeleg că deja a avut loc.

Descrierea cărții Maestrul Minciunii de Nicholas Searle

POVESTE SPUSĂ DE LA SFÂRȘIT CĂTRE ÎNCEPUT. UN BĂRBAT CARE A MINȚIT DE CÂND SE ȘTIE.

Roy, un escroc cu experiență care locuiește într-un orășel din Marea Britanie, plănuiește să dea o lovitură de maestru. Urmează să întâlnească și să farmece o văduvă frumoasă. Aproape peste noapte se va muta în somptuoasa locuință a femeii și împreună vor începe să ducă o viață de pensionari aparent tihnită: seri liniștite în fața televizorului, câte o vacanță la Berlin. Apoi el se va face nevăzut cu averea iubitei.

O poveste captivantă și plină de suspans care începe în prezent și ajunge cu 50 de ani în urmă. Acest debut de neuitat are ceva din farmecul obsedant al romanului „Ispășire”, căci desăvârșita sa încrengătură de minciuni, secrete și trădări va duce către un deznodământ bulversant.

„Captivant […]. În egală măsură roman polițist și studiu de personaj, povestea în sine este o păcăleală elegant structurată. Ritmul este aproape deliberat înnebunitor, cu detalii despre personaje și faptele lor bine strunite, dar cititorii răbdători vor fi răsplătiți cu întorsături de situație năucitoare și un deznodământ mai mult decât mulțumitor.” — Publishers Weekly

„Un debut fantastic […]. Cu o structură îngrijită, atent elaborată, romanul alternează secțiunile relatate la prezent, atunci când inima lui Roy tresaltă la gândul de a pune mâna pe averea lui Betty, și cele la trecut, atunci când personajul își amintește momente-cheie din viața sa de șarlatan.” — The Guardian

„Un palpitant joc de-a șoarecele și pisica […]. Acest roman de debut minunat construit dezvăluie o poveste complexă care, cu siguranță, va fi pe gustul iubitorilor de thrillere psihologice.”— Booklist

„Un thriller incredibil de întunecat și plin de tensiune. Gândește-te la Ruth Rendell transformându-se în John Le Carré.” — Daily Express

„Dacă îți plac cărțile Patriciei Highsmith despre domnul Ripley această carte este cu adevărat un debut excelent.” — BookPage.com

Rating