Pe urmele flăcării de Hafsah Faizal

Autor: Hafsah Faizal

Editura: Storia

Numar de pagini: 592

An aparitie: 2019

Recenzia cărții Pe urmele Flăcării de Hafsah Faizal ->

Pe urmele Flăcării pur și simplu încântă, stârnind intrigi în lumea captivantă Arawiya și a necazurilor lui Nasir și Zafira. Văzut din perspectivele duale ale ambelor personaje, Faizal scoate în evidență tulburarea interioară, demonstrând modul în care împrejurarea le-a conturat convingerile, în timp ce ilustreaza frumos creșterea lor și demontarea zidului ce obstrucționează orizontul. Și acolo se remarcă cartea lui Faizal; ea excelează în realizarea unor personaje care ridică povestea cu profunzimea și complexitatea lor. O contradicție continuă accentuată se remarcă în caracterul lui Nasir, indiferența lui războind cu umanitatea sa. Brutalitatea și nesocotirea lui față de viața umană l-au pus într-un conflict între loialitate și etică. Cu toate acestea, până la sfârșitul romanului, Nasir a devenit unul dintre personajele cheie; Faizal îl dezvoltă cu stăpânire într-o manieră atât realistă și umană, care dizolvă orice neplăcere față de el.

Aceeași bogăție și complexitate este de asemenea cristalizată în celălalt personaj: diviziunea dintre Zafira și Vânătorul, persona în spatele căreia se ascunde; echilibrul delicat dintre capacitatea unuia de bine și rău; iar dezinteresul necaracteristic al zadarnicului și al centrului de sine. Pur și simplu mi-a plăcut această natură multifacetă personajelor și cât de real le-a făcut să pară.

Din cauza ideologiilor orientale, care îngrădesc posibilitățile unei femei și a îndoielilor oamenilor în privința capabilităților acestora, Zafirei, este nevoită să se afirme printr-o altă identitate, iar astfel se naște Vânătorul, deghizarea ei. Descoperirea acesteia i-ar distruge numele pe care l-a clădit și notorietatea ei ar dispărea, așa că trebuie să lupte pentru a păstra anonimatul și misterul ce planează în jurul ei.

Tărâmul este exotic și luxuriant, dar rezonează placut cu ritmul crescendo, prin urmare, în opinia mea, niciun cititor, indiferent de vârstă nu ar trebui să aibă probleme în a înțelege și a ține pasul cu romanul, așa că recomand în special celor mai tineri, din categoriile copii-adolescenți. Este o lectură rapidă, în condițiile în care are are aproape 600 de pagini și plăcută.

În timp ce personajele lui Faizal vânează flacăra, voi vâna și eu continuarea poveștii.

Descrierea cărții Pe urmele Flăcării de Hafsah Faizal

Zafira este Vânătorul, deghizată în bărbat când se aventurează în blestemata pădure a ținutului Arz pentru a-și hrăni poporul.

Nasir este Prințul Morții și îi asasinează pe cei suficient de nebuni ca să-l înfrunte pe autoritarul său tată, sultanul. Dacă oamenii vor descoperi că Zafira e o fată, toate realizările ei vor fi respinse; dacă Nasir va da dovadă de compasiune, tatăl lui îl va pedepsi în cele mai brutale moduri cu putință. Și Zafira, și Nasir sunt adevărate legende în regatul Arawiyei ― dar niciunul dintre ei nu-și dorește asta.

Războiul stă să izbucnească și ținutul Arz înaintează în fiecare zi, cucerind pământul și absorbindu-l în umbră. Când Zafira pornește în căutarea unui artefact pierdut care să redea magia lumii ei suferinde și să oprească Arzul, Nasir e trimis de sultan într-o misiune asemănătoare: să recupereze artefactul și să-l ucidă pe Vânător. Dar un rău străvechi se trezește la viață în timpul călătoriei lor, iar obiectul pe care ei îl caută ar putea deveni o amenințare mai mare decât își pot imagina.

Inspirată de vechea Arabie, cartea lui Hafsah Faizal ― prima din seria Nisipurile din Arawiya ― este un debut palpitant despre revelații, iubire, onoare, învingerea temerilor și despre asumarea propriei identități.

Rating

COERENȚĂ/CREDIBILITATE: 9/10

INTRIGĂ: 9/10